UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


„Jutrzenka” pędzla J. Reisnera – konserwacja plafonu w Gabinecie Zwierciadlanym

63_zwierciadlany callot i sztukat przed kons.jpg

 

Przed konserwacją kolorystyka pomieszczenia ograniczała się do trzech barw: złota, jasnej szarości przemalowań drewnianych elementów boazerii  i ciemnej zieleni tła sztukaterii.

63_zwierciadlany reisner i sztukat po kons.jpg

Na podstawie wykonanych odkrywek oraz wyników badań stratygraficznych i chemicznych opracowano komputerową wizualizację możliwych rozwiązań kolorystycznych dekoracji wnętrza.

W wyniku ostatecznie podjętych działań konserwatorskich i restauratorskich górnej części pomieszczenia został przywrócony wygląd najbardziej zbliżony - na ile to było możliwe - do aranżacji wnętrza z czasów króla Jana III.

63_zwierciadlany wnetrze po kons.jpg

Osiemnastowieczne boazerie odzyskały swoją pierwotną kolorystykę i ornament.

 

 

 

 

 

Prace prowadzone w ramach projektu „Restauracja wnętrz pierwszego w Polsce muzeum sztuki - Muzeum Pałac w Wilanowie”, współfinansowanego ze środków EFRR; wykonawca prac Artibus Maria Lubryczyńska 2005-2007

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
44_jutrzenka_1.jpg

Jan Reisner – stypendysta królewski (artykuł, Silva Rerum)

Drugim, obok Jerzego Eleutera Szymonowicza – Siemiginowskiego, stypendystą Jana III Sobieskiego okazał się – pochodzący zapewne ze Lwowa lub jego …