UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

55_szkło_mini.jpg

Opracowanie z serii „200 lat Muzeum Wilanowskiego” dotyczy nowożytnego szkła obecnego w pałacu w Wilanowie. Na jego stronach pomieszczono zarówno historię całego zespołu tych kruchych przedmiotów w zbiorach, jak i bliższe informacje na temat wybranych 30 przykładów naczyń z okresu od XVI do początku XIX wieku.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Kolekcja sreber. Galeria rzemiosła artystycznego.

44_srebra_okładka_mala.jpg

Oddajemy do rąk Państwa kolejną publikację z serii wydawniczej “200 lat Muzeum Wilanowskiego”, przedstawiającą historyczną kolekcję sreber wilanowskich i powojennych nabytków sztuki złotniczej. Trzon zbioru tworzą m.in. srebra stołowe i toaletowe, pochodzące ze znakomitych warsztatów francuskich z przełomu XVIII i XIX wieku, uzupełnione równie interesującymi wyrobami z pracowni mistrzów gdańskich, lwowskich i warszawskich. Unikatowe dziś wyroby zachwycają precyzją wykonania, wysmakowaną formą, dekoracją. Wart podkreślenia jest fakt, iż przedmioty te w większości wykonane zostały na specjalne zlecenia właścicieli pałacu, co świadczy o zasobności rodziny, jak również o wybornym guście, wrażliwości plastycznej oraz dbałości o utrzymanie wysokiego standardu życia.

Joanna Paprocka Gajek,  Kolekcja sreber. Galeria rzemiosła artystycznego.

Warszawa 2007; 152 str., 54 fot.; oprawa kartonowa; 13 x 20,5 cm
ISBN 978-83-60959-12-1, ISBN 978-83-60192-22-1

Kup teraz w e-sklepie

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
top15wilanowa.JPG

Wilanowski Top 15 (multimedium)

Wilanowski Top 15 to najcenniejsze, najbardziej niezwykłe i najpiękniejsze dzieła z kolekcji Muzeum Pałacu w Wilanowie. Pochodzą z całego świata …

35_sztuka-luttichuys1682.jpg

Martwa natura ze srebrnym kubkiem (karta katalogowa kolekcji, Kolekcja)

Simon Luttichuys, starszy brat portrecisty Isaaca Luttichuysa, był prawdopodobnie uczniem malarza martwych natur Jana Janszoona Trecka w Amsterdamie, toteż z amsterdamskim kręgiem sztuki należy zapewne wiązać jego Martwą naturę ze srebrnym kubkiem.

57_sieciechow_opactwo_benedyktyni.jpg

Wyroby ze srebra w kościołach północnej Małopolski (artykuł, Silva Rerum)

Większość srebrnych przedmiotów, które znajdowały się niegdyś na wyposażeniu polskich kościołów, nie przetrwała do dziś. Wiele z nich zostało zagarniętych …