UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.

Lekcje i warsztaty przyrodnicze


Lekcje przyrodnicze

zajęcia przyrodnicze2, fot. R. Pudło.jpg

Król ogrodnik (3–9 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

Praca w ogrodzie bywa ciężka, ale przynosi bardzo dużo radości. Nawet sam król Jan III z przyjemnością zajmował się ogrodami oraz dbał o to, aby zachwycały pięknem i oryginalnością. W trakcie zajęć poznamy zasady tworzenia ogrodu barokowego. Dowiemy się, czym są heliotrop, karczoch, tuberoza bądź lubczyk oraz jakie znaczenie w barokowym ogrodzie miał kolor. Poznamy również licznych sprzymierzeńców ogrodnika w świecie zwierząt.

Zielona wyprawa (3–9 lat)

– zajęcia prowadzone także w języku angielskim 
– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

To niezwykła wyprawa w świat parkowej przyrody. Dowiemy się, jakie rośliny i zwierzęta można spotkać w wilanowskich ogrodach oraz parku, nauczymy się też je rozpoznawać. Poznamy przystosowania zwierząt do życia na lądzie (w parku) oraz w wodzie (w Jeziorze Wilanowskim). Zastanowimy się również, czy rośliny i zwierzęta są pożyteczne dla człowieka.

Nad wodą. Fot. Julia Dobrzańska.JPG

Wilanowskie obserwatorium przyrody (10–15 lat)

– zajęcia plenerowe
– zajęcia prowadzone także w języku angielskim
– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu

Podczas zajęć będziemy obserwować i rozpoznawać rośliny oraz zwierzęta występujące w królewskich ogrodach. Prócz spostrzegawczego oka pomoże nam w tym sprzęt optyczny – lupy i lornetki. Nauczymy się oznaczać rodzime i obce gatunki drzew. Będziemy poszukiwać tropów i śladów zwierząt, które być może wskażą nam drogę do swoich mieszkań – dziupli, nor czy gniazd. Zajęcia polecane jako dopełnienie materiału z zakresu królestwa roślin i zwierząt.

Na łowy z rarogiem, arkebuzem i… lornetką (13–19 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

W czasie spotkania poznamy nie tylko myśliwskie pasje króla Jana III, ale też współczesne formy obserwowania przyrody. Dlaczego birdwatching jest tak popularny w dzisiejszych czasach? Jak podejść zwierzynę i jej nie spłoszyć? Jak rozpoznać ślady bytowania zwierząt i nie pomylić tropów lisa i psa? Zapraszamy do ogrodów wilanowskich na bezkrwawe łowy z lornetką. Podczas zajęć odwiedzimy także pałacowe Pokoje Myśliwskie.

Królewski żywioł – kultura i natura  w rezydencji wilanowskiej (13–19 lat)

– zajęcia plenerowe

Zapraszamy do niezwykłego miejsca, w którym kultura harmonijnie współgra z naturą. Zwiedzanie ogrodów wilanowskich jedynie pod kątem przyrodniczym albo historycznym jest niepełne, jak danie kuchni barokowej pozbawione przypraw. Weźmiemy udział w pełnej smaku podróży po miejscu ukształtowanym zarówno siłami człowieka, jak i natury. Zajęcia polecane jako uzupełnienie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska naturalnego.

Ogród Północny, fot. Ł. Przybylak.jpg

Style w ogrodach (16–19 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

Oprawę pałacu w Wilanowie stanowią wspaniałe, królewskie ogrody. Od wschodu do pałacu przylega dwupoziomowy ogród barokowy. Na północ i południe rozciągają się malownicze ogrody krajobrazowe zwane angielskimi. W jaki sposób uzyskuje się tak niezwykłe kształty roślin? Co sprawia, że układają się one w barwny dywan? Dlaczego tajemnicze zakątki nie zarosły chwastami? Zajęcia stanowią prezentację różnych typów założeń ogrodowych na przykładzie ogrodów wilanowskich. W części praktycznej odnajdziemy elementy charakterystyczne dla ogrodu barokowego, ogrodu w stylu angielskim i angielsko-chińskim. Wspólnie zastanowimy się też, jaką rolę odgrywały ustawione wśród zieleni posągi.

Zajęcia polecane szczególnie uczniom szkół plastycznych.

Oferta obowiązuje w roku 2019.

PATRONAT MEDIALNY:

Dziecko w Warszawie logo  

drukuj

Lekcje przyrodnicze

zajęcia przyrodnicze2, fot. R. Pudło.jpg

Król ogrodnik (3–9 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

Praca w ogrodzie bywa ciężka, ale przynosi bardzo dużo radości. Nawet sam król Jan III z przyjemnością zajmował się ogrodami oraz dbał o to, aby zachwycały pięknem i oryginalnością. W trakcie zajęć poznamy zasady tworzenia ogrodu barokowego. Dowiemy się, czym są heliotrop, karczoch, tuberoza bądź lubczyk oraz jakie znaczenie w barokowym ogrodzie miał kolor. Poznamy również licznych sprzymierzeńców ogrodnika w świecie zwierząt.

Zielona wyprawa (3–9 lat)

– zajęcia prowadzone także w języku angielskim 
– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

To niezwykła wyprawa w świat parkowej przyrody. Dowiemy się, jakie rośliny i zwierzęta można spotkać w wilanowskich ogrodach oraz parku, nauczymy się też je rozpoznawać. Poznamy przystosowania zwierząt do życia na lądzie (w parku) oraz w wodzie (w Jeziorze Wilanowskim). Zastanowimy się również, czy rośliny i zwierzęta są pożyteczne dla człowieka.

Nad wodą. Fot. Julia Dobrzańska.JPG

Wilanowskie obserwatorium przyrody (10–15 lat)

– zajęcia plenerowe
– zajęcia prowadzone także w języku angielskim
– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu

Podczas zajęć będziemy obserwować i rozpoznawać rośliny oraz zwierzęta występujące w królewskich ogrodach. Prócz spostrzegawczego oka pomoże nam w tym sprzęt optyczny – lupy i lornetki. Nauczymy się oznaczać rodzime i obce gatunki drzew. Będziemy poszukiwać tropów i śladów zwierząt, które być może wskażą nam drogę do swoich mieszkań – dziupli, nor czy gniazd. Zajęcia polecane jako dopełnienie materiału z zakresu królestwa roślin i zwierząt.

Na łowy z rarogiem, arkebuzem i… lornetką (13–19 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

W czasie spotkania poznamy nie tylko myśliwskie pasje króla Jana III, ale też współczesne formy obserwowania przyrody. Dlaczego birdwatching jest tak popularny w dzisiejszych czasach? Jak podejść zwierzynę i jej nie spłoszyć? Jak rozpoznać ślady bytowania zwierząt i nie pomylić tropów lisa i psa? Zapraszamy do ogrodów wilanowskich na bezkrwawe łowy z lornetką. Podczas zajęć odwiedzimy także pałacowe Pokoje Myśliwskie.

Królewski żywioł – kultura i natura  w rezydencji wilanowskiej (13–19 lat)

– zajęcia plenerowe

Zapraszamy do niezwykłego miejsca, w którym kultura harmonijnie współgra z naturą. Zwiedzanie ogrodów wilanowskich jedynie pod kątem przyrodniczym albo historycznym jest niepełne, jak danie kuchni barokowej pozbawione przypraw. Weźmiemy udział w pełnej smaku podróży po miejscu ukształtowanym zarówno siłami człowieka, jak i natury. Zajęcia polecane jako uzupełnienie wiedzy z zakresu ochrony przyrody i środowiska naturalnego.

Ogród Północny, fot. Ł. Przybylak.jpg

Style w ogrodach (16–19 lat)

– zajęcia oraz pomocnicze materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz ruchu
– zajęcia plenerowe

Oprawę pałacu w Wilanowie stanowią wspaniałe, królewskie ogrody. Od wschodu do pałacu przylega dwupoziomowy ogród barokowy. Na północ i południe rozciągają się malownicze ogrody krajobrazowe zwane angielskimi. W jaki sposób uzyskuje się tak niezwykłe kształty roślin? Co sprawia, że układają się one w barwny dywan? Dlaczego tajemnicze zakątki nie zarosły chwastami? Zajęcia stanowią prezentację różnych typów założeń ogrodowych na przykładzie ogrodów wilanowskich. W części praktycznej odnajdziemy elementy charakterystyczne dla ogrodu barokowego, ogrodu w stylu angielskim i angielsko-chińskim. Wspólnie zastanowimy się też, jaką rolę odgrywały ustawione wśród zieleni posągi.

Zajęcia polecane szczególnie uczniom szkół plastycznych.

Oferta obowiązuje w roku 2019.

PATRONAT MEDIALNY:

Dziecko w Warszawie logo  

Warsztaty przyrodnicze

guzikozwierzaki, fot. R. Pudło.jpg

Guzikozwierzaki (4–9 lat)

– zajęcia plenerowe

Gdzieś, wiadomo nawet dokładnie gdzie, jest park, w którym mieszkają guzikowe zwierzęta. Wśród nich są zarówno guzikolądowce, jak i guzikowodniaki oraz guzikopowietrzniaki. Wyruszymy na wycieczkę do wilanowskiego parku, w czasie której oko w oko spotkamy się z wiewiórką, łabędziem czy motylem. Na koniec młodzi tropiciele wykonają z kolorowych guzików różnych kształtów i wielkości, kleju oraz drucików kreatywnych napotkane w parku zwierzaki.

wydra zwana robakiem, fot. R. Pudło.jpg

Spotkanie z wydrą Robakiem (4–9 lat)

– zajęcia plenerowe

Historia czworonożnego pupila króla Jana III – wydry zwanej Robakiem – zaskakuje, zachwyca, bawi i wzrusza do łez. Na warsztatach poznamy losy tego sympatycznego zwierzątka – jak to się stało, że wydra zamieszkała w pałacu? Skąd się tam wzięła i czy mieszka tam nadal? Dowiemy się też, czym żywią się wydry, gdzie zwykle mieszkają i jak je wytropić. Następnie wspólnie wykonamy trójwymiarowe karty pop-up.

Tajemniczy ogród (6–9 lat)

– gra terenowa
– zajęcia plenerowe

Jaką tajemnicę kryje w sobie ogród krajobrazowy? Odkryjemy ją podczas gry terenowej! Wyposażeni w mapy będziemy poszukiwać przyrodniczych ciekawostek ogrodu krajobrazowego, a zebrane informacje pomogą nam dotrzeć do tajemnicy, którą skrywa wilanowski park angielsko-chiński.

Przyrodnicze abecadło (6–12 lat)

– zajęcia plenerowe

Grąd, nisza, rozłogi, śreżoga – wiele pięknych słów opisuje fascynujący świat, który nas otacza. Jednych używamy częściej, innych rzadziej, ale warto wciąż poznawać nowe, aby umieć nazywać więcej zjawisk i organizmów. W czasie spotkania wspólnie odkryjemy różne tajemnicze, niezwykłe słowa opisujące przyrodę wilanowskich ogrodów. Na podstawie obserwacji terenowych stworzymy oryginalne inicjały z motywami przyrodniczymi.

Zajęcia rekomendowane w ramach programu „Warszawa z klasą, klasa z Warszawą – program 100 plus dla klas 1–3”.

Larwa ważki. Fot. Adrian Uszkiewicz.JPG

Świat filtrującej dafni (10–15 lat)

– zajęcia plenerowe

Dlaczego woda zmienia kolor? Czym jest cyklomorfoza? Gdzie żyją dafnie? Czy wodny skorpion jest niebezpieczny? Co to jest pH? Zapraszamy na warsztaty poświęcone mikroorganizmom wodnym! Podczas zajęć wyposażeni w filtr wodny, mikroskopy i pH-metry zbadamy właściwości fizyko-chemiczne Jeziora Wilanowskiego i nauczymy się rozpoznawać jego drobnych mieszkańców.

Oferta obowiązuje w roku 2019.

PATRONAT MEDIALNY:

Dziecko w Warszawie logo  


Podziel się:
Wykop Facebook
Powitanie wiosny_22 IV 2012, Altana2.JPG

Lekcje muzealne | w pakiecie taniej! (artykuł)

Drodzy Nauczyciele, wiosną wybierzcie się z uczniami do Wilanowa! Bogata i różnorodna oferta warsztatów oraz lekcji muzealnych pozwoli Wam zaplanować pełen atrakcji i kreatywny dzień w muzeum. Zachęcamy Was do łączenia zajęć w pałacu, parku i wilanowskiej kuchni. W pakiecie jest taniej!

lekcja historyczna2 fot. Rafał Pudło.jpg

Lekcje i warsztaty historyczne (artykuł z wewnątrzną nawigacja)

Lekcje i warsztaty historyczne opowiadają o historii pałacu i jego najsłynniejszych mieszkańcach, przybliżają wybrane elementy kolekcji wilanowskiej oraz obyczajowości staropolskiej.

Edukacja_logo.jpg

Informacje praktyczne | GRUPY (artykuł)

Dowiedz się, gdzie zarezerwować spotkania muzealne i przyrodnicze oraz warsztaty, ile one kosztują oraz dlaczego w pakiecie taniej. Sprawdź, jak połączyć zajęcia oraz jakie korzyści przynosi spędzanie w Wilanowie więcej czasu!

Jesienne liście. Fot. Julia Dobrzańska.JPG

Kalendarium wydarzeń przyrodniczych 2018 (artykuł)

Sprawdź, kiedy możesz dołączyć do wspólnych obserwacji wilanowskiej przyrody i wziąć udział w różnorodnych przyrodniczych warsztatach i spacerach.