© Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
   |   18.03.2016

Jak zamówić szkolenie pracowników?

1. Czego oczekujesz? 

To kluczowe pytanie do osób podejmujących decyzję o szkoleniu (np. dyrekcji, kierowników, liderów zespołów).

Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania: 

  • instytucji,
  • personelu na co dzień kontaktującego się z publicznością,
  • Twoje jako osoby zarządzającej zespołem.

W refleksji mogą pomóc takie pytania:

  • jakie standardy obowiązują w instytucji,
  • jaka jest opinia zwiedzających,
  • jakie są problemy, o których informują pracownicy,
  • co Ty uważasz za wyzwanie,
  • co warto wzmocnić, a co zmienić.

Jeżeli wśród Twoich oczekiwań jest gruntowna zmiana, pamiętaj, że samo wysłanie pracowników na szkolenie bez przemyślenia celu i kontekstu oraz wprowadzenia innych działań najprawdopodobniej niewiele zmieni. Szkolenia to tylko i aż narzędzie kształtowania kompetencji społecznych i pracy z personelem.

2. Ustal warunki

Wybierz trenera z listy dostępnej na:
http://www.wilanow-palac.pl/certyfikowani_trenerzy_echocast_polska.html.
Skontaktuj się z wybraną osobą i ustal z nią szczegóły i warunki współpracy. To z nią porozumiesz się co do terminu, wyboru konkretnego modułu lub modułów szkoleniowych, wynagrodzenia, podziału obowiązków organizacyjnych itp.

3. Zgłoś egzamin

Miesiąc przed planowanym szkoleniem skontaktuj się z biurem ECHOCAST Polska, by potwierdzić egzamin i ustalić szczegóły opłaty. Aktualne ceny, zgodne z Regulaminem programu ECHOCAST Polska, są zawsze dostępne na stronie WWW Muzeum Pałacu w Wilanowie.

4. Zadbaj o organizację

Grupa szkoleniowa powinna liczyć ok. 12 osób, nie więcej niż 16 – wtedy będą mogły zajść procesy grupowe, a uczestnicy skorzystają ze spotkania. Przerwa obiadowa w ciągu dnia to szansa na integrację pracowników i wzmocnienie ich poczucia przynależności do instytucji – dlatego, jeśli to możliwe, zapewnij im poczęstunek, np. ciepły posiłek, albo stwórz warunki do tego, by mogli przerwę spędzić razem.

5. Utrzymaj standardy

Po szkoleniu, zdaniu egzaminu i uzyskaniu certyfikatu pracownicy są zazwyczaj zmotywowani do pracy na najwyższym poziomie. Warto pamiętać o tym, by podtrzymywać ten entuzjazm i wzmacniać ich kompetencje – to po prostu doskonała szansa na dobrą pracę zespołu, kontakty z publicznością na najwyższym poziomie i w rezultacie doskonały wizerunek instytucji spełniającej najwyższe standardy.

6. Pytaj w razie potrzeby

Koordynatorzy programu ECHOCAST Polska chętnie pomogą w dobraniu odpowiedniego modułu i doradzą w kwestiach organizacyjnych.


Kontakt:
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl