UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Patrząc na zdjęcia Tomka Sikory w naszym nowym albumie, mamy wrażenie, że uczestniczymy w niezwykłej historii: raz jest to wiktoriańska powieść grozy, fotoreportaż, pejzaż, a kiedy indziej emocjonalny pamiętnik młodej damy. Tomek Sikora dzięki swojej wyjątkowej wrażliwości uczy jak szukać tego czego nie widać.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Śladami Prerafaelitów. Artyści polscy i sztuka brytyjska na przełomie XIX i XX wieku

45_front_prerafaelici.jpg

Śladami Prerafaelitów. Artyści polscy i sztuka brytyjska na przełomie XIX i XX wieku, Muzeum Pałac w Wilanowie, 197 str., 252 il., Warszawa 2006, ISBN 83-923747-4-6, cena 20 zł

We wrześniu 1848 r. w Londynie trzej studenci The Royal Academy of Art: John Everest Millais, Dante Gabriel Rossetti i William Holman Hunt utworzyli stowarzyszenie artystyczne pod nazwą The Pre-Raphaelite Brotherhood dając w ten sposób początek jednemu z najbardziej wpływowych i kontrowersyjnych ruchów w historii angielskiej sztuki. Ideałem uczyniono sztukę "przedrafaelowską", postulując powrót do standardów malarstwa średniowiecznego i wczesno-renesansowego. Prerafaelityzm był ważnym elementem formującego się ruchu odnowy rzemiosła artystycznego w Wielkiej Brytanii - Arts & Crafts. Jego wpływom ulegali także artyści polscy przełomu XIX i XX w., m.in. Wyspiański, Mehoffer, Okuń i Malczewski, którzy uczynili zeń punkt odniesienia w swojej refleksji nad estetyką i treściami ideowymi sztuki. Spośród ok. 250. obrazów, grafik i wyrobów rzemiosła artystycznego, których reprodukcje zamieszczono w katalogu, wiele publikowanych jest po raz pierwszy.

Kup teraz w e-sklepie

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
amor_polonus_t1.jpg

Katalogi wystaw (artykuł)

Dwutomowy katalog jest komentarzem do wystawy „Amor Polonus, czyli miłość Polaków”. Katalog zgodnie z zamysłem wystawy podzielony jest na trzy części, opisujące odmiany miłości najbardziej w Polsce popularne: miłość ojczyzny, miłość do kobiety i miłość rodzinną. Punktem spójnym wszystkich odmian tego uczucia jest Wilanów i rodzina Sobieskich.

46_dziecko.jpg

Dziecko w malarstwie od XVI do końca XIX wieku ze zbiorów polskich, Muzeum Pałac w Wilanowie (artykuł)

Dziecko w malarstwie od XVI do końca XIX wieku ze zbiorów polskich, Muzeum Pałac w Wilanowie, Warszawa 2004, 431 str., …

SeductioFragm.Polichrom.Ścien.wKośc.p.w.św.MichałaArchanioławBinarowej_1.poł.XVIIw._fot.J.Żukowski.JPG

Aktualizm i aktualizacja w malarstwie XVII wieku (artykuł, Silva Rerum)

Jak zauważył przed laty Władysław Tomkiewicz, zapatrzeni w formę i wartość estetyczną historycy sztuki często nie chcą lub nie potrafią …