UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Niepublikowany do tej pory, dedykowany Janowi III rękopis wprowadza w świat barokowej symboliki, odzwierciedlając ideały XVII-wiecznej dewizy (devise), która była wykwitem kultury dworskiej, służyła autokreacji i zabawie, gloryfikacji osób i dzieł. Podstawowym motywem zbioru jest tarcza Janiny. Pochwała Najjaśniejszego i Niezwyciężonego króla Polski Jana III daje niepowtarzalną okazję do smakowania subtelności barokowej poezji penegirycznej, a ukryte w rysunkach Johanna Jakoba Rollosa koncepty niejednokrotnie zadziwią współczesnego czytelnika.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Wieczór z muzyką polską | koncert | 25 lutego

aktualność

Zapraszamy na cykl koncertów współorganizowanych z Warszawską Operą Kameralną. Raz w miesiącu spotkamy się w zabytkowych wnętrzach pałacu wilanowskiego, gdzie zaprezentujemy Państwu wybrane arcydzieła muzyki kameralnej.



TERMINY: 25 lutego, 11 marca, 8 kwietnia, 13 maja
MIEJSCE:
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie | Sala Biała
WSTĘP:
80 zł – bilet zwykły, 40 zł – bilet ulgowy
BILETY można kupić:

  • w kasie Warszawskiej Opery Kameralnej
  • w kasie muzeum (na godzinę przed koncertem)


HARMONOGRAM KONCERTÓW

  • 25 lutego, godz. 16.30 | Wieczór z muzyką polską
  • 11 marca, godz. 16.30 | Koncert chopinowski
  • 8 kwietnia, godz. 16.30 | Koncert pasyjny
  • 13 maja, godz. 19.00 | W hołdzie Szostakowiczowi


Podziel się:
Wykop Facebook
Kompozytorki i patronki muzyki_okładka.jpg

Kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII wieku. Wybrane portrety (artykuł)

Bohaterkami niniejszej książki są wybrane kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII stuleciu. Łączyła je miłość do muzyki w czasach, gdy sztukę dźwięków zdominowali mężczyźni.

41_klawikord.jpg

Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej (artykuł, Silva Rerum)

W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …

66_klawikord.jpg

Jak muzyka kameralna łagodziła w Wilanowie obyczaje (artykuł, Silva Rerum)

Jakub Sobieski, wysyłając w 1645 roku na zagraniczne studia swych nastoletnich synów, Marka i Jana, w ojcowskiej instrukcji zalecał potomkom: …

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie_okładka.jpg

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie (artykuł)

Królowa Maria Kazimiera była osobą ze wszech miar niezwykłą; obdarzona nie tylko wybitną urodą, ale też nieprzeciętnym umysłem, miała ogromne ambicje polityczne i należała do grona sawantek. Była przy tym kobietą spełnioną, kochaną przez swego drugiego męża Jana Sobieskiego i czułą matką gromadki dzieci. Dr Aneta Markuszewska przedstawia jeszcze inne oblicze Marysieńki – wybitnej koneserki muzyki i mecenaski, która już jako królowa wdowa realizowała swoje estetyczne ambicje rezydując w Rzymie (1699–1714).